Repatriere decedați și transport funerar. Ce trebuie să știi și cum trebuie să procedezi în cazul unui deces în străinătate?

Decesul este ceva ce face parte din viață noastră. Fie că ne convine sau nu, mai devreme sau mai târziu orice om va trece prin această experiență, de a pierde pe cineva drag. Cel mai înțelept lucru este să tratezi aceast subiect cu maturitatea necesară.

Numele meu este Emil Bran și împreună cu colegii mei, ne ocupăm de consiliere pentru familiile care se confruntă cu un deces în străinătate.

Misiunea mea în cadrul firmei Airsalm este aceea de a coordona serviciul de repatriere din momentul în care familia apelează la noi și până când ajungem acasă în România.

Prin munca noastră din păcate nu reușim să suportăm durerea în locul dumneavoastră, dar vom prelua toată birocrația unui astfel de caz, și ne vom ocupa de tot ceea ce înseamnă organizarea unui astfel de serviciu.

Vom avea grijă ca totul să se termine cu bine. Te vom ajuta să treci cu bine prin această situație tristă. Acționăm întotdeauna cu profesionalitate, responsabilitate și demnitate.

Vei fi liniștit cu noi, pentru că suntem profesioniști cu multă experiență în domeniu. Publicăm informații despre CEEA CE TREBUIE SĂ FACI și CEEA CE NU TREBUIE SĂ FACI în asemenea situații și pe pagina noastră de Facebook: Airsalm România

Fii un om bine informat. Nu are rost să plângi de două ori!

În acest articol voi explica, cum trebuie să te comporți într-o asemenea situație. În cazul în care te confrunți cu un serviciu de repatriere decedați, după ce vei citi acest articol ai siguranța că poți lua o decizie înțeleaptă.

În momentul în care se întâmplă să pierdem pe cineva apropiat este important să ne menținem pe cât se poate calmul. În primele 24 de ore de când are loc decesul, nu se poate face absolut nimic. Documentația poate fi înregistrată doar după ce au trecut minim 24 de ore de la data decesului.

În această perioadă de timp dumneavoastra aveți posibilitatea de a vă sfătui cu alți membri ai familiei și de a lua o decizie înțeleaptă.

* În cazul în care decesul a avut loc vineri, aveți la dispoziție până luni dimineață pentru a lua această hotărâre.

* Încercați să intrăți în contact cu cunoștințele care s-au mai confruntat cu o astfel de experiență tristă în trecut, sau în lipsa acestora încercați să intrați în contact cu firme românești din domeniu.

* Insistați să aveți un mesaj în scris de la firma cu care sunteți în contact. Va fi o confirmare a discuției telefonice avută cu dânșii.

* Dacă vi se cer propuneri de genul ,,preț mai mic dar fără a elibera factură fiscală’’ mai bine închideți telefonul și vorbiți cu altcineva.

ATENȚIE….. la șmecheri!

* În toate țările europene se primește un ajutor de înmormântare cuprins între 450 și 800 de euro sub formă de ajutor de înmormântare. În cazul în care acceptați compromisul de a face serviciul fără factură, dumneavoastră pierdeți acest ajutor pe care îl oferă statul respectiv!

* O altă ”capcană” folosită de ”șmecheri” este aceea de a vă spune inițial un preț mai mic iar la sfârșit, când trebuie să fie făcută plata, o să vă spună că prețul a fost comunicat fără taxa TVA. În consecință, dacă nu vă razgândiți și mai doriți factură, la prețul discutat va fi nevoie să se adauge taxa TVA.

O să vă explice că de fapt această neînțelegere este din vină dumneavoastră pentru că nu ați înțeles bine, sau pentru că pur și simplu nu ați întrebat.

* Dacă după discuțiile purtate cu firma de repatriere, aceasta refuză să vă confirme în scris costul serviciilor cerute de dumneavoastră, la fel de bine ar fi să refuzați deoarece vă veți putea trezi în situația de a avea surprize neplăcute în momentul când vi se va prezența ,,nota de plată’’

Cine se ocupă de întocmirea documentelor de repatriere și obținerea Pașaportului Mortuar?

* Întocmirea acestor documente cad în sarcina firmei care va face serviciul de repatriere. Aceste documente (în funcție de legislația fiecărei țări) se fac la primăria unde a avut loc decesul, spital, medicină legală, sanepid, serviciul de îmbălsămare și poliția mortuară. În unele țări legislația prevede autorizații de la consulatul României în țară respectivă, procuratură și prefectură.

* Sunteți abordați de persoane necunoscute? De obicei în astfel de momente veți întâlni diverse persoane care vor intră în contact cu dumneavoastră ca să vă ajute. Se pot întâlni la spital, sau pe lângă morgă. O să vă spună că au numărul de telefon de la un prieten care cunoaște pe un alt prieten și care la rândul lui cunoaște pe altcineva care vă poate ajuta. Pot fi interesate doar de banii dumneavoastră, nu să vă și ajute să rezolvați problemele.

* Vi se propune sicriu la schimb sau sicriu de repatriere gratis?

Nu cădeți în această capcană! Nu există așa ceva! Sunt persoane care speculează situația dumneavostră emotivă prin care treceți și care vă propun un sicriu de repatriere gratis, sau care spun că există un sicriu de repatriere pentru transport și unul pentru înmormântare.

Va explic care este șmecheria:

1. Sicriele de repatriere sunt sicrie care sunt construite special pentru a corespunde normelor internaționale ale aviației civile (normele IATA). Aceste sicrie sunt realizate în mod special pentru serviciile de repatriere. Aceste sicrie pot fi văzute pe site-ul firmei noastre www.airsalm.ro sau www.repatrierisociale.ro

Încă de pe linia de producție aceste sicrie au un cost mai mare decât sicriele normale. De aceea există firme care încearcă să, ”recicleze” cât mai mult posibil un astfel de sicriu, pentru a avea costuri cât mai mici.

Vor încerca să va vândă un altul la sosirea în țară pe care binențeles, că îl veți plăti din nou. Nu fac altceva decât să profite de situația dumneavoastră emotivă pentru a scoate câți mai mulți bani.

Speculează ca să câștige bani și în același timp încalcă legea comerțului, legile în vigoare și pun în pericol sănătatea familiei dumneavoastră. Despre conduită, etică profesională sau morală nu mai are rost să discutăm.

În aceste cazurie există oricum un risc major din punct de vedere al respectării igienei sanitare. Deschizând capacul unui asfel de sicriu la sosire se pot lua bacterii sau transmite infecții. Să NU ACCEPTAȚI ȘI SĂ NU FIȚI DE ACORD niciodată cu astfel de practici. Ele reprezintă un risc mare pentru sănătatea familiei!

* În cazul în care persoana cu care ați discutat refuză să vă trimită în scris un precontract în care sunt specificate clar serviciile cerute de dumneavoastră și prețul discutat în prealabil și acceptat de dumneavoastră, sfatul meu este să nu mai continuați discuția.

Este suspect și în cazul în care ați contactat o firmă de transport funerar iar această firmă va sună de câteva ori fără că dumneavoastră să cereți să fiți contactat.

* Sau se mai poate întâmplă să va facă propuneri de preț din ce în ce mai mici, sau vă vor spune că au deja o mașină aproape de localitatea pe care cu câteva minute mai devreme a fost comunicată chiar de dumneavoastră.

Este un neadevăr, deoarece ei știu că au timp 24 de ore cel puțin că să ajungă în localitatea respectivă. Vor încerca doar să profite de situație pentru a avea confirmarea serviciului din partea dumneavoastră.

Acest gen de firme (de altfel este o practică destul de des întâlnită) la început propun un preț mic pentru a le confirma serviciul, iar apoi vor găsi diverse scuze pentru a-și inventa cheltuieli ”neprevăzute” care vor face să crească costul serviciului.

Cât costă un serviciu de repatriere sau transport funerar al unei persoane decedate în străînătate?

* Că să fiu mai concret îți spun că întodeauna prețul plătit la Airsalm va reprezenta costul serviciilor cerute. Acestea vor fi stabilite împreună cu tine și vor fi valoarea reală a ceea ce a fost stabilit în comun acord cu dumenvoastra. Profesioniștii Airsalm vă vor confirma toate datele de repatriere în maxim 30 minute de când s-a luat legătura cu noi.

* În mod concret un serviciu de repatriere decedați din Comunitatea Europeană (Austria, Italia, Germania, Franța, Anglia, Belgia, Olanda, Luxemburg, Elveția) ca să folosesc câteva exemple, se va situa în medie între 2000 și 3000 de euro. În acest preț sunt întodeauna incluse toate serviciile și produsele folosite împreună cu taxele aferente.

Care sunt costurile unei serviciu de repatriere și în ce anume constau acestea?

În cazul unei repatrieri sau transport funerar costurile se împart în două categorii:

  • Prima ar fi câteva de costuri fixe care nu se schimbă indiferent de firma care face acel serviciu. Că să dau un exemplu în acest sens:

Distanța dintre Paris și București nu se va schimba ca să coste mai puțin pentru o firma sau mai mult pentru alta, taxele de medicină legală sau pașaport mortuar de asemenea vor rămâne INVARIABILE, costul de combustibil la fel, vignete sau alte taxe de drum pe care fiecare stat le impune pe teritoriul vor rămâne la fel, etc.

  • A două categorie de costuri este calitatea produselor folosite.

Cu Airsalm există certitudinea de ”ZERO SURPRIZE”. Serviciul nostru de repatriere nu are costuri ascunse. Costul unui asemenea serviciu este întodeuna costul care a fost discutat împreună cu dumneavoastră în orice detaliu.

În cazul în care treci printr-o asemenea situație noi cei de la Airsalm vom avea grijă ca totul să se termine cu bine. Te vom ajuta să treci cu bine prin această situație tristă. Acționăm întodeuna cu profesionalitate, cu responsabilitate și demnitate. Vei fi liniștit cu noi, pentru că suntem profesioniști cu experiență în domeniu.

Cu deosebită stimă,

Emil Bran,
Consilier Repatrieri Airsalm
Tel RO (0040) 0760 715 509
Tel. IT 0039.389.162.5052
Email: airsalm@yahoo.it
Website: www.airsalm.ro
Facebook: Airsalm Romania

...

Voi ce părere aveți?
Vă invităm să comentați mai jos.

Articole recomandate!