Dacia a luat naștere în 1966 la Colibași (astăzi Mioveni), județul Argeș, după un acord între autoritățile române de la acea vreme și producătorul francez de automobile Renault. Se dorea, astfel, asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcția Uzinei de Autoturisme Mioveni s-a încheiat într-un timp record de doar un an și jumătate. Primul automobil ieșit pe poarta fabricii a fost făcut cadou președintelui Nicolae Ceaușescu.
De atunci și până acum, obiectul de activitate al societății îl constituie producerea și comercializarea de automobile, piese auto, mașini unelte și instalații pentru industria de automobile.
Pe data de 20 august 1968 se începe producția modelului Dacia 1100, o berlină cu tracțiune și motor pe spate. Pe lângă modelele pe care toată lumea le cunoaște, au mai fost și versiuni de mașini care nu au depăşit faza de concept. Ele au fost interzise de Partidul Comunist, fiind considerate prea extravagante, însă au stat la baza creării altor autovehicule Dacia.
Dacia decapotabilă
Un model care a fost omorât din fașă a fost Dacia Convertible. Mașina a fost proiectată şi omologată de către UAMT Oradea. Șasiul – de berlină, a fost preluat de la Dacia 1310. Se pare că inginerii de la UAMT Oradea s-au inspirat la partea din spate de la ARO. Stopurile din spate parcă au fost copiate întru totul de la autovehiculul de teren.
Se dorea ca automobilul să fie creat chiar la Oradea, de cei care l-au gândit, însă s-a ajuns la concluzia că nu este rentabil şi exista şi o oarecare opoziţie din partea Uzinei de Automobile Dacia Piteşti, astfel proiectul a fost închis rapid.
Cel mai probabil, dacă ar fi fost fabricată, mașina ar fi atras foarte mulți tineri. Traficul ușor, din acea perioadă, ar fi permis oamenilor să se bucure de vară și de mersul sub cerul liber. Păcat că un asemenea model nu a fost creat în serie și nu a cunoscut lumina zilei.
Sursa: shtiu.ro