in

Cum arătau reclamele în ziarele românești din 1947

„La Vulturul de mare cu peştele în gheare”, o siglă renumită care a rezistat până prin anii 70 pe frontispiciul clădirii din spatele magazinului Cocor. A fost apoi înlocuită cu o  comună firmă „Materna – Mama şi copilul”.

 

Decembrie 1947, cu câteva săptâmâni înaintea abdicării Regelui Mihai I. Carul cu Bere, La Tunelul Potcoava şi Potcoava de Aur fuseseră incluse, după cum se vede, în cadrul „Cooperativei Muncitorilor Ospătari”. Tot din meşteşugita reclamă se poate înţelege că, în viziunea noilor stăpânitori ai României, funcţionarii erau o categorie aparte, în nici un caz intelectuali… Ce mai conta dacă, după teatru, cânta Eugenia Frunză cu orchestra Spirescu-Olteniţa!

 

O scurtă perioadă în care, în manieră miciurinistă, consumerismul occidental se combinase cu raţionalizarea comunistă. Bietele Galeries Lafayette de pe Calea Victoriei (actualul Magazin Victoria) vindea „pe bază de cartele cu puncte”

 

Reclama la Tot Util

 

Reclama la renumita firmă Cehoslovaca. Preţuri oficiale… pe puncte -adică pe cartelă, altfel spus, raţionalizat

 

Reclamă la una dintre întreprinderile mixte româno-sovietice (sovromuri) care împânziseră ţara după 1945

 

Fabrică de becuri românească

 

Sursă articol: https://arhivadepresa.wordpress.com/

Articol publicat de Laurențiu Barbu

Promovarea memoriei colective pentru conservarea identității românești!