in

Turismul online in România: Ce reprezintă?

Turismul online reprezintă una dintre cele mai fresh tendințe din domeniul turismului, iar în cazul România acesta ar putea fi factorul care ar schimba jocul și ar oferi industriei turismului un boost semnificativ.

De-a lungul anilor, industria turismului a înregistrat o creștere continuă. La nivel global, turismul a devenit unul dintre domeniile economice cu cea mai rapidă dezvoltare. Astăzi, turismul se află într-o legătură strânsă cu dezvoltarea socio-economică, deschizând noi oportunități către un număr tot mai mare de destinații. Această evoluție a transformat turismul într-un element cheie pentru progresul socio-economic din România, având în vedere capacitatea și potențialul său de a genera noi locuri de muncă, mai ales pentru tineri.

Totodată, ca și alt oarecare domeniu, turismul se digitalizează. Să nu uităm că până nu demult era practic imposibil să vă imaginați că este posibil să jucați la casino online de exemplu, bucurandu-va de aceea și experiență. Experții gamblingorb-ro.com susțin că exact pe acest drum este și turismul online in Romania – de a revoluționa percepția despre turismul tradițional. Să aruncăm acum o privire asupra mai multor detalii legat de această nouă formă de turism.

Turism online: Ce reprezintă?

Turismul online reprezintă o versiune digitalizată a turismului tradițional. Grație progresului tehnic, în prezent sunt disponibile echipamente de performanță înaltă, care permit reproducerea realistică a obiectivelor turistice. Și nu vorbim aici doar despre digitalizarea procesului de căutare și rezervare a obiectivelor turistice.

Turismul online: călătoriți fără a vă deplasa

Dezvoltarea tehnologiei VR permite pasionaților de traveling să viziteze diverse locații chiar din confortul propriei locuințe. Chiar dacă nu este într-atât de dezvoltat în România la acest moment, conceptul cucerește destul de rapid călători din întreaga lume. Aveți nevoie doar de un echipament VR și conexiune la internet pentru a beneficia de serviciu – fără cheltuieli de drum, cazare, mâncare și etc.

Așadar, turismul electronic ar putea înlocui, parțial, turismul tradițional. Desigur, nu vorbim aici despre o înlocuire totală, deoarece mulți oameni călătoresc spre anumite destinații pentru emoții fizice, legate de emoții, energie, etc. Totodată, datorită avantajelor evidente pe partea de timp și costuri, acesta are toate șansele să câștige ceva teren pe piața mondială a turismului.

Potențialul pe care îl are turismul online in România și necesitatea turismului online

Sectorul turismului a devenit una dintre cele mai importante contribuții la creșterea și dezvoltarea economică a României. În anul 2023, acest sector a reprezentat 4,19% din PIB-ul țării. România dispune de diverse elemente de relief, cum ar fi:

  • Munții Carpați
  • Marea Neagră
  • Delta Dunării
  • numeroase zone împădurite
  • râuri și lacuri.

Potrivit clasamentului mondial al turismului și al călătoriilor realizat de World Economic Forum (WEF), care măsoară potențialul de dezvoltare al turismului în diferite țări, România se află pe locul 76 din 124 de țări. Indicele elaborat de World Economic Forum este bazat pe 13 categorii. În cazul României, avantajele competitive sunt evidențiate doar în șase dintre aceste categorii, în timp ce toate cele 13 componente ale indicelui prezintă dezavantajele competitive ale industriei turismului românesc.

Așadar, din datele statistice prezentate mai sus, devine evident că industria turismului din România are nevoie de un refresh și de un marketing mai modern. Potrivit Strategiei Naționale a României pentru Dezvoltarea Turismului 2019 – 2030, unii experți din domeniu care au analizat ofertele turistice, piața de bază și programele de marketing naționale, au declarat că România deține o mare varietate de atracții naturale, culturale și medicale/balneare unice, de talie mondială, care sunt gata să fie valorificate.

Este evident că problema nu ține de lipsa de obiective turistice, ci de incapacitatea de a le promova în modul corespunzător. Turismul online în acest context ar putea deveni instrumentul, prin care obiectivele turistice ar putea fi promovare unui public mult mai larg, care ulterior va decide să viziteze România și fizic, contribuind la veniturile turistice.

Se estimează că încasările din turism în România vor atinge aproximativ 6,2 miliarde de dolari până în 2026, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 2,8% față de 4,3 miliarde de dolari înregistrat în 2021. Începând cu anul 2000, piața turistică din România a înregistrat o creștere medie anuală de 8%. Dar să ne gândim acum care ar fi potențialul turismului din România odată ce se va dezvolta rapid turismul online.

Gânduri finale

Turismul online reprezintă una dintre cele mai fresh tendințe din domeniul turismului, iar în cazul România acesta ar putea fi factorul care ar schimba jocul și ar oferi industriei turismului un boost semnificativ. Din punct de vedere al utilizatorilor potențiali, aici sunt doar avantaje, deoarece toată lumea ar putea veni la distanța unui singur click.

Articol publicat de Laurențiu Barbu

Promovarea memoriei colective pentru conservarea identității românești!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.