in ,

România are clip de promovare ca destinație de business. Cu ce ne lăudăm în fața investitorilor străini

InvestRomania a lansat clipul de promovare a României ca destinație de business. Mediul economic favorabil investitorilor, forța de muncă calificată, potențialul agricol dar și piața de desfacere și parteneriatele strategice sunt printre principalele atuuri ale României.

InvestRomania a lansat clipul de promovare a României ca destinație de business, în scopul promovării avantajelor competitive ale țării noastre în rândul investitorilor străini. Denumit “Romania, the Strategic Choice”, adică România, o alegere strategică, videoclipul prezintă câteva dintre avantajele pe care oamenii de afaceri le-ar putea avea în vedere atunci când se gândesc să demareze o nouă investiție.

Videoclipul prezintă România ca având una dintre cele mai atractive piețe economice pentru investitorii străini. În plus, țara noastră are încheiate parteneriate strategice care garantează stabilitatea sistemului. Potențialul agricol nu este de neglijat, țara noastră lăudându-se cu prima poziție în topul european la suprafața arabilă pe cap de locuitor. În plus, la o populație de aproximativ 20 de milioane de cetățeni, România poate asigura una dintre cele mai mari piețe de desfacere, spun realizatori videoclipului.

Ambasadorul Olandei vorbește în cadrul unui interviu despre motivele pentru care investitorii din Țările de Jos au ales România. Forța de muncă calificată și tinerii cu studii superioare asigură că investitorii nu vor avea probleme în recrutarea de personal iar România este o țară bogată în resurse, mai spune ambasadorul.

Industria automotive este una dintre cele mai puternice la noi în țară, se arată în videoclipul de prezentare, iar asta a dus la o dezvoltare a sectorului pe orizontală. În plus, dacă la început investitorii s-au focalizat pe activitatea de producție, aceasta s-a extins acum și spre cercetare și dezvoltare iar personalul din România se arată foarte deschis la tot ce înseamnă tehnologie nouă și inovare.

Un alt aspect care ar putea încuraja investitorii este dezvoltarea industriei IT, la cel mai înalt nivel iar sectoarele din industrie sunt sprijinite, spun directorii companiilor intervievate, atât de guvern, care vrea să crească ponderea investitorilor străini, cât și de instituțiile de învățământ care, grație parteneriatelor strategice cu firmele private, asigură forța de muncă calificată și specializată de care sectorul privat are nevoie.

Investițiile făcute în industria aeronautică în România i-ar putea determina și pe alți oameni de afaceri să deschidă fabrici noi în România. Se poate spune că fiecare avion Airbus conține piese fabricate în România iar șeful operațiunilor de la noi din țară certifică faptul că angajații români sunt uneori mai buni și mai bine pregătiți chiar și decât cei din Germania. La toate astea se adaugă costuri de producție mai mici, spune ambasadorul Olandei.

România câștigă teren mai ales prin prisma forței de muncă, având un număr de ingineri pe cap de locuitori mai mare decât Statele Unite, Canada sau Rusia, un lucru de luat în calcul mai ales de investitorii din sectorul de tehnologie. Parcurile industriale dar și infrastructura de transport care este în dezvoltare sunt considerate avantaje pentru oamenii de afaceri străini care vor să vină în România.

Nici potențialul turistic al țării nu este de neglijat, Transilvania devenind una dintre destinațiile de top din Europa.

Sursa: vocea.biz

 

Articol publicat de Laurențiu Barbu

Promovarea memoriei colective pentru conservarea identității românești!