În căutarea dietei și stilului de viață perfect, grăsimile animale au fost și încă sunt criticate de către nutriționiști. Cu toate acestea, sunt specialiști care nu evită să vorbească despre proprietățile benefice nebănuite ale unturii de porc, pe care o așază în categoria celor mai sănătoase alimente din casele românilor. Inițial suntem tentați să credem că, fiind bogat în grăsimi, acest produs ar dăuna organismului. În realitate, untura de porc ocupă locul al doilea loc, după uleiul de măsline, la capitolul grăsimi monosaturate despre care se spune că sunt cele mai sănătoase tipuri de grăsimi saturate.

Untura conține o cantitate mare de acid oleic, care previne depresia, reglează producția de hormoni, aduce echilibru la nivel tiroidian, previne apariția cancerului, în special cancerul la sân. Aceasta mai conține retinol, seleniu, potasiu, fosfor, calciu, vitamina E etc.

Cantitățile mici de grăsime sunt de folos pentru inimă și vasele de sânge, reglează contrac­țiile musculare ale organelor interne, inclusiv ale mușchiului cardiac, și sprijină tonusul vascular. Slănina sau untura încetinește și intoxicarea alcoolică. Prin acoperirea pereților stomacului cu grăsime se creează un pansament gastric care previne absorția rapidă de alcool. Grăsimea de porc este utilizată pe scară largă în medicina populară, încă din timpuri străvechi. Ea se folosește ca remediu pentru dureri articulare, mastită, eczemă, dureri de dinți, pinten osos etc. 

S-a dovedit că slănina întă­rește sistemul imunitar, aceasta se datorează acidului arahidonic care favorizează scăderea colesterolului, îmbunătă­țește funcțiile de protecție ale organismului și, de asemenea, este necesar pentru producerea compușilor chimici responsabili de răspunsurile imune și reacțiile inflamatorii.

Slănina de porc se poate consuma în stare proaspătă sau adăugată în alte mâncăruri, iar untura se poate folosi și la prepararea unor prăjituri sau aluaturi.

Cornulețe cu untură și rahat

Ingrediente: 150 g untură, 2 ouă, 100 g smântână, esență de vanilie, 1 praf de sare, făină cât cuprinde, zahăr pudră, rahat.

Mod de preparare: Într-un bol se mixează untura cu sarea, ouăle și vanilia, se adaugă smântâna omogenizând bine compo­ziția. Se adaugă treptat făina cernută și se frământă până se obține un aluat care nu se mai lipește de mâini, apoi aluatul se înfoliază și se pune la frigider pentru 30 de minute și între timp se taie rahatul bucăți potrivit de mici. Se scoate aluatul din frigider se întinde pe masa de lucru, se taie triunghiuri, se pune câte o bucată de rahat și se rulează. Se așază cornulețele într-o tavă tapetată cu hârtie de copt și se dau în cuptorul preîncălzit la 190 grade timp de 20-25 de minute. Se scot din tavă fierbinți și se dau prin zahăr pudră. Se lasă să se răcească, apoi se servesc.


Sursa: ziarullumina.ro

...

Voi ce părere aveți?
Vă invităm să comentați mai jos.

Articole recomandate!